söndag 11 januari 2009

Däcket




Tidigare råkade jag påstå att jag sannolikt hade klarat av ett av de svårare momenten i bygget. Det är tur att man inte kan se framåt. Svårigheterna radar ständigt upp sig. Att lägga mönstret på däcket är ingen lätt match. Varje ”pinne”skall skräddarsys med rätt vinklar i ändarna för att inte lämna några glipor och det är mycket tidsödande. Jag var tvungen att klyva ribborna även till däckssidan av ”bulorna” eftersom radie och torsion blev svåra att klara av på annat sätt. Tack och lov att jag valde att använda klammer, det hade inte funkat annars. Det går ändå åt många spännklämmor och mycket tape, se bild.


Den andra bilden visar fördäcket. Man ser inte mycket av de olika träslagen men jag vet ju sedan tidigare att skillnaderna kommer fram när epoxin kommer på.

Inga kommentarer: